گزارش تخصصی حل مشکل افسردگی یکی از دانش آموزان (به علت فوت پدر) با راه حل های مناسب

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
گزارش تخصصی حل مشکل افسردگی یکی از دانش آموزان (به علت فوت پدر) با راه حل های مناسب، در قالب word و در 19 صفحه ، قابل ویرایش.

بخشی از متن گزارش تخصصی:
تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت انسان طراحی می کنند. وقتی انسان را موجودی فراتر از جسم و ماده بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که انسان نه تنها اشرف مخلوقات بلکه هدف و غایت کل هستی بر محور انسان می چرخد تا انسان به کمال برسد، بررسی مسائل او دیگر تنها در بعد مادیات نیست.
فلسفه آموزش و پرورش نیز تربیت و هدایت انسان است. به عبارت دیگر وظیفه اصلی نظام تربیتی ایجاد زمینه ی مناسب برای توسعه انسانی است. چرا که انسان محور توسعه است. انسان توسعه یافته باید از لحاظ جسمانی سالم و از نظر روحی و روانی وضعیت مطلوبی داشته باشد.
متن گزارش تخصصی زیر مربوط به یک نفر از دانش آموزان یتیم است که محرومیت او از نعمت پدر موجب افسردگی در او شده و علاوه بر آنکه وضعیت روحی او تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته وضعیت درسی و ایجاد رابطه با کلاس، معلم و مدرسه را نیز در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده است. لذا از نظر پژوهشی قابل تأمل و بررسی است. در جریان بررسی و پیگیری این مشکل پس از تشخیص مسئله تلاش شده است ضمن استفاده از کتاب های مرتبط با موضوع استفاده از نظر همکاران و کادر آموزشی، تربیتی و پرورشی مدرسه و همچنین درگیر کردن دانش آموز مورد نظر با فعالیت گروهی و فردی و با اجرای طرح هایی به حل مسئله پرداخته شود.
نکات کلیدی :
دانش آموز - افسردگی - راه حل ها

مقدمه (بیان مساله )
افسردگی یک اختلال شایع است بر خلاف تصور افراد که اغلب خود را سالم تلقی می کنند هر یک به نحوی از اختلالات روانی رنج می برند و جوانان در وضعیت حادتری قرار دارند.

یکی از مسائل محدوده ی تدریس وجود دانش آموزانی است که بنا به دلایل گوناگون از نظر درسی دارای افت بسیار شده و دچار مشکلاتی می باشند. بخشی از تدریس هر معلم خواسته یا ناخواسته مربوط به نکات اخلاقی است. معلم می تواند آموخته های خود را جهت ترکیب نمودن و آنها را در مسیر رضایت دانش آموزان قرار دهد و این بستگی به میزان خلقیات ذاتی و اکتشافی او دارد.[1] به هر حال پیش از دانش آموز معلم باید حکمت و فلسفه و نارسائی های زندگی را بداند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آنها را به فراگیران خود منتقل کند چنانکه پیامبران علاوه بر شناساندن معروف و منکر خود نیز در همه حال مجری آن بودند و این دو از شئونات پیامبران است.
و . . .

فهرست مطالب:
چکیده
نکات کلیدی :
مقدمه (بیان مساله )
ارزیابی از وضع موجود
اهداف گزارش تخصصی :
هدف اصلی :
اهداف جزئی:
مقایسه با شاخص :
جمع آوری اطلاعات
- 1 مشاهده
- 2 صحبت خصوصی با دانش آموز
-3وضعیت خانوادگی
-4 نظر همکاران
- 5 ارتباط با خانواده
تجزیه و تحلیل داده ها
انتخاب راه حل موقتی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
ارزیابی بعد از اجرای طرح
نقاط قوت اجرای طرح
نقط ضعف اجرای طرح :
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی
پیشنهادها
منابع
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 15476 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:488 کیلوبایت

 قیمت: 41,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 19 صفحه ، قابل ویرایش.